برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

راست دست یا چپ دست بودن کودک از چه زمانی مشخص میشود؟

چپ دست یا راست دست بودن کودک به شدت تحت تأثیر ژنتیک می باشد. اگر شما و شریک زندگیتان هر دو چپ دست هستید احتمال اینکه کودک شما چپ دست شود 45 تا 50 درصد است.

لورا جانا متخصص اطفال می گوید : در اکثر کودکان، نشانه های آشکاری مبنی بر چپ دست یا راست دست بودن کودک در سنین بین 2 تا 3 سالگی بروز می کند البته در برخی موارد این علائم در 18 ماهگی خود را نشان می دهد. بنابراین لازم نیست نگران باشید که کودک پیش دبستانی شما برای نگه داشتن و استفاده از چنگال از کدام دست استفاده می کند. حتی بعضی از کودکان تا سنین 5-6 سالگی از هر دو دست به طور یکسان استفاده می کنند.

                                        راست دست یا چپ دست بودن کودک از چه زمانی مشخص میشود؟

چپ دست یا راست دست بودن کودک به شدت تحت تأثیر ژنتیک می باشد. اگر شما و شریک زندگیتان هر دو چپ دست هستید احتمال اینکه کودک شما چپ دست شود 45 تا 50 درصد است.( حدود 10 درصد مردم چپ دست هستند). سعی نکنید بر چپ دست یا راست دست بودن کودک خود تأثیر بگذارید.

 ژنتیک نمی تواند به طور کامل توضیح دهد که چرا شخصی چپ دست یا راست دست می شود زیرا بخشی از این قضیه به سیستم عصبی شما مربوط می شود. اگر کودکتان چپ دست است و شما اصرار داشته باشید که او با دست راست کارهای خود را انجام دهد این کار او را گیج و سر درگم خواهد کرد.

اگر کودک شما چپ دست است این کارها را برای او انجام دهید!

اگر کودک شما چپ دست است قیچی هایی برای او بخرید که برای چپ دست ها طراحی شده اند. یا برای بازی بیسبال برای او دستکشی تهیه کنید که برای دست چپ مناسب باشد و یا نحوه قرار گیری او را در سر کلاس طوری تنظیم کنید که مشکلی با نفر کناری اش پیدا نکند.

ترجمه اختصاصی از وب سایت باکودک

منبع: babycenter.com


 

2176 | 10 شهریور 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.