برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

خواص هندوانه و تخم هندوانه

این روزها با وجود هوای گرم تابستان یک قاچ هندوانه شیرین و آبدار خیلی می چسبه. اما این میوه آبدار چه خواصی داره؟ با ما همراه باشید تا خواص هندوانه و تخم هندوانه را بررسی کنیم.

این روزها با وجود هوای گرم تابستان یک قاچ هندوانه شیرین و آبدار خیلی می چسبه. اما این میوه آبدار چه خواصی داره؟ با ما همراه باشید تا خواص هندوانه و تخم هندوانه را بررسی کنیم.

 شاید شنیده باشید که 92 درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد بنابراین مصرف این میوه در روزهای گرم تابستان آب از دست رفته بدن را تا حد زیادی تامین میکند .علاوه بر آن این میوه آبدار یک میوه ادرار آور بوده و برای رفع عفونتهای کلیه و مجاری ادرار بسیار موثر می باشد.

هندوانه سرشار از ویتامین های  A و   C است. ویتامین A موجود در آن سبب حفظ سلامت و شادابی پوست شده و نیز برای تقویت قوه بینایی بسیار مفید است. ویتامین C نیز اثرات ناشی از سموم موجود در محیط را تا حد زیادی کاهش می دهد.

رنگ قرمز آن به دلیل وجود ماده آنتی اکسیدان است.آنتی اکسیدان علاوه بر خاصیت ضد سرطانی در رفع مشکلات تنفسی چون حملات آسمی بسیار مثمر ثمر میباشد. هندوانه التهابات به وجودآمده ناشی از آرتروز و پوکی استخوان را کاهش می دهد.این میوه تابستانی فاقد چربی،سرشار از آهن ،پروتیین،کلسیم،فسفر،پتاسیم و سدیم است.

                                 خواص هندوانه و تخم هندوانه

اگر احساس کمبود انرژی می کنید هندوانه بخورید.

هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین های گروه B  می باشد این ویتامین ها برای تامین انرژی افراد به خصوص کودکان لازم و ضروری می باشند. برای کودکانی که به مخملک دچار شده اند یک استکان آب آن قبل از غذا تجویز بسیار خوبی است.هندوانه به عنوان یک تب بر قوی عمل می کند.

                                   خواص هندوانه و تخم هندوانه

خواص هندوانه برای زنان باردار و مادران شیرده:

خوردن این میوه پر خاصیت باغث کاهش سوزش سر معده در خانمهای باردار شده و قند موجود در آن حالت تهوع دوران بارداری را کاهش می دهد. مواد معدنی موجود در آن از انقباض عضلات به ویژه در 3 ماهه سوم بارداری جلوگیری می کند. به دلیل وجود ویتامین های ذکر شده در هندوانه این میوه جهت بالا بردن قدرت بینایی،افزایش سیستم ایمنی بدن و سیستم عصبی نوزاد بسیار مفید است. این میوه آبدار سبب افزایش شیر مادر می شود.

 فواید تخم هندوانه:

تخم هندوانه در بالا بردن قدرت دهنی کودکان موثر بوده و کالری بسیار بالایی دارد. سرشار از آهن است به خصوص برای خانم های باردار بسیار مفید است. در یک دانه ی این میوه شیرین مقادیر زیادی فولات ( اسید فولیک ) موجود است که کمبود این ماده باعث تولد نوزاد با نقص در لوله عصبی می شود.

 


 

2594 | 27 تیر 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.