برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

آیا سکسه دائمی کودک من طبیعی است؟

سکسکه حتی در میان کودکان زیر یکسال امری طبیعی است. جالب است بدانید کودکان حتی در رحم مادر نیز سکسکه می کنند و این امر نیز کاملا طبیعی است.

بله سکسکه حتی در میان کودکان زیر یکسال امری طبیعی است. جالب است بدانید کودکان حتی در رحم مادر نیز سکسکه می کنند و این امر نیز کاملا طبیعی است. بعض از مادران باردار تعجب می کنند که چگونه کودکان می توانند سکسکه کنند شاید آنها واقعاً نفس نمی کشند. باید بگوییم سکسه هیچ ارتباطی با تنفس نوزاد ندارد. در واقع آنچه اتفاق می افتد سوزش یا تحریک عضلانی است که سبب انقباض ناگهانی دیافراگم می شود 

نفش تغذیه کودک در بروز سکسکه:

لینت مازور متخصص کودکان در مرکز بهداشت دانشگاه تگزاس می گوید : علت ایجاد سکسکه، تغذیه کودک( شیر مادر یا سایر غذاها) می باشد. او می گوید این امر آن قدر که برای والدین آزار دهنده است برای کودک آزار دهنده نیست. به جز در مواردی که سکسکه با فعالیت های روزانه مانند خوردن و خوابیدن تداخل پیدا کند، هیچ نیازی به ویزیت متخصص مراقبت های بهداشتی نیست .

روشهای گوناگون جهت رفع سکسه در کودکان شیرخوار:

زمان شیر دهی به کودک را کوتاهتر کنید. زمانی که کودک حجم زیادی شیر را در مدت زمان کمو به سرعت می نوشد دچار سکسکه می شود. سعی کنید در این مواقع همان مقدار شیر را در دو نوبت به کودک خود بدهید.


                                 آیا سکسه دائمی کودک من طبیعی است؟  


 نحوه قرار گرفتن کودک را در هنگام قرار دادن سینه خود در دهان او و یا شیشه شیر کمی تغییر دهید . بلعیدن هوا در  هنگام شیر خوردن چه با سینه چه شیشه شیر سبب بروز سکسکه در کودک می شود.

نگه داشتن شیشه شیر در زاویه حدودا 45 درجه سبب میشود هوای موجود در شیشه در انتهای آن جمع شده و به داخل دهان کودک راه پیدا نکند.

اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ است  با لیوان کمی آب به او بدهید. 


                                  آیا سکسه دائمی کودک من طبیعی است؟


علائم مشکودک در سکسکه کودک:

طبق گفته مازور، کودکانی که مبتلا به بیماری ریفلاکس معده ( بازگشت مواد غذایی از معده) هستند ممکن است بیشتر دچار سکسکه شوند. اگر کودک شما اغلب اوقات دچار سکسکه می شود به پزشک متخصص مراجعه کنید مخصوصاً اگر ترشح بزاق دهانش زیاد باشد یا زیاد سرفه می کند یا بد خلق شده است .


در چه مواردی برای سکسکه کودک باید به دکتر مراجعه نمود؟

 اگر سکسکه کودک شما غیر قابل کنترل شده و  به طور مکرر اتفاق می افتد یا بعد از یکسالگی همچنان ادامه دارد با پزشک کودکتان مشورت کنید. سکسکه های غیر عادی در موارد معدود می تواند نشانه ای از شرایط ویژه پزشکی باشد .

تا کنون نظرات مختلفی برای سکسکه ارائه شده است اما مازور هیچ کدام از آنها را تأیید نمی کند. او می گوید : از دست شما کار زیادی بر نمی آید. آنها خودشان به زودی از بین می روند. به کودکانتان اجازه دهید بعضی روزها چیزی را بمکند. این کار به آنها آسیبی نمی رساند بلکه ممکن است کمک کننده باشد اما من این روش را نیز تضمین نمی کنیم .

در زمان بروز سکسکه چه کارهایی را نباید انجام داد؟

سعی نکنید با ایجاد ترس ، فشار دادن کره چشم، مالش جمجمه یا کشیدن زبان که در بعضی فرهنگ ها رایج است،  سکسکه کودک خود را درمان کنید. هیچ مدرک علمی گواه بر اینکه این روش ها جواب دهد وجود ندارد. هم چنین ممکن است با پافشاری روی این روش ها به کودک خود آسیب برسانید .

ترجمه اختصاصی از وب سایت باکودک
منبع : babycenter



  مجرای اشکی مسدود شده در نوزدادان

اقدامات مناسب برای پایین آوردن تب کودکان چیست؟
2278 | 29 خرداد 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.