برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

پنج راهکار برای اینکه کودکتان فعالیت بدنی داشته باشد قسمت دوم

والدین گرامی به این نکته توجه داشته باشند که فعالیت بدنی برای کودکان پیش از دبستان تنها به ورزش کردن آن هم ورزشهای سنگین ختم نمی شود. هرگونه برنامه ایکه شامل ورزش ساده،بازی،انجام کارهای مورد علاقه کودک مانند باغبانی،دوچرخه سواری،سنگ نوردی یا صخره نوردی و دویدن در طبیعت و.... باشد را نیز می توان فعالیت بدنی مناسب برای کودک دانست.

 

در مقاله گذشته به تعدادی از راهکارهای مناسب جهت اینکه کودک فعالیت بدنی مناسب با سن خود داشته باشد اشاره کردیم .

همراهی با دوستان:

از بهترین دوستان کودکتان برای آب بازی در استخر یا دوچرخه سواری دعوت به عمل آورید. آنها می توانند به تعقیب همدیگر بپردازند و کلی بازی های مهیج  همراه با فعالیت بدنی مناسب داشته باشند

اگر بخشی از برنامه گروهی شما داشتن جلسات هفتگی است، اطمینان حاصل کنید در این زمان ها، بچه ها به راحتی در کنار هم قرار بگیرند، بازی کنند و در حال رقابت با هم باشند(با نظارت بزرگسالان). یا زمینی را برای بازی کودکان در نظر بگیرید تا در حالی که مشغول صحبت کردن هستید، کودکتان در حال بازی یا ورزش در آنجا باشد .

پنج راهکار برای اینکه کودکتان فعالیت بدنی داشته باشد - قسمت دوم                                     

بردن کودک به کلاس :

حتی با وجود سن کم کودک ، شما می توانید به طور منظم او را به کلاس های شنا، ژیمناستیک و یا موسیقی ببرید. فقط این کار را بیش از حد انجام ندهید و کلاس کودک خود را مدام عوض نکنید .

 والدین گرامی به این نکته توجه داشته باشند که فعالیت بدنی برای کودکان پیش از دبستان تنها به ورزش کردن آن هم ورزشهای سنگین ختم نمی شود.

هرگونه برنامه ایکه شامل ورزش ساده،بازی،انجام کارهای مورد علاقه کودک مانند باغبانی،دوچرخه سواری،سنگ نوردی یا صخره نوردی و دویدن در طبیعت و.... باشد را نیز می توان فعالیت بدنی مناسب برای کودک دانست. به شرط آنکه این تمرینات با یک پشتوانه مناسب رژیم غذایی خوب و متعادل حمایت شود.

انجام فعالیت بدنی مناسب با سن کودک خطر ابتلا به اضافه وزن،کاهش عمر،بروز مشکلات جسمی چون بیماریهای قلبی،پوکی استخوان و... را کاهش داده و همچنین انجام فعالیت بدنی  خارج از منزل، سلامت ذهن و روان کودک  را تضمین می‌کند.

در روزگاز فعلی که اغلب والدین با کمبود وقت جهت انجام فعالیت گروهی با خانواده مواجه هستند رفتن به خرید همراه با پیاده روی،استفاده از پله، بازی در اطراف منزل  و یا پیاده روی پس از صرف شام در یک شب بهاری خود می تواند یک فعالیت بدنی محسوب شود.

می توانید در ازای گرفتن پول تو جیبی به کودکان ،آنها را به انجام فعالیت های بدنی چون پارو کردن برف،شستن وسیله نقلیه،جمع آوری برگ درختان حیاط و ... تشویق نمایید.

توجه به بازیهای سنتی:

بازیهای سنتی نیز یکی دیگر از راهکارهای مناسب جهت تشویق کودکان به انجام فعالیت بدنی می باشد .

بازیهای سنتی چون یه قل دو قل،هفت سنگ، الک دولک،لی لب،عمو زنجیر باف،گانیه،گرگم و گله میبرم و.... ما در مقاله ای جداگانه به صورت مفصل به بازیهای سنتی مناسب برای کودکان اشاره کرده ایم.


• پنج راهکار برای اینکه کودکتان فعالیت بدنی داشته باشد. - قسمت اول


1821 | 3 خرداد 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.