برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

پنج راهکار برای اینکه کودکتان فعالیت بدنی داشته باشد قسمت اول

کودکانی که در دوران کودکی خود فعالیت بدنی و ورزشی بیشتری انجام می دهند در بزرگسالی نیز به احتمال خیلی زیاد این فعالیت ها را ادامه داده و بالغین فعال تر و در نتیجه سالم تری خواهند بود.

کودکانی که در دوران کودکی خود فعالیت بدنی و ورزشی بیشتری انجام می دهند در بزرگسالی نیز به احتمال خیلی زیاد این فعالیت ها را ادامه داده  و بالغین فعال تر و در نتیجه سالم تری خواهند بود.
وقتی کودک ما  به دوره نوجوانی می رسد ناخودآگاه  از فعالیت بدنی و ورزشی او کاسته شده و به مدت  زمان تماشای تلویزیون و  فیلم و  یا انجام بازیهای کامپیوتری اضافه می شود.

در این مقاله می خواهیم راهکارهایی برای کمک به کودک پیش دبستانی شما ارائه کنیم تا کودکتان فعالیت بدنی مناسب با سن خود را انجام دهد.


5 راهکار برای اینکه کودکتان فعالیت بدنی داشته باشد عبارتند از:


•  رفتن به خارج از خانه و هوای آزاد

•  بازی کردن و سر و صدا کردن

  با همدیگر ورزش کردن

  همراهی با دوستان

•  بردن به کلاس

 

1- رفتن به خارج از خانه و هوای آزاد جهت انجام فعالیت بدنی :

کودک خود را در یک کالسکه بگذارید، کمربند او را ببندید و با خود به بیرون ببرید. هنگامی که زمان زیادی دارید، می توانید اجازه دهید کودکتان آزادانه پرسه بزند (البته شما او را زیر نظر داشته باشید). دیوید برنارد، متخصص ورزش کودکان در دانشگاه ویسکانسین در مدیسون عنوان می کند : یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از اینکه کودکتان، ورزش و فعالیت بدنی مناسب سن و مورد نیاز خود را انجام می دهد، سپری کردن ساعاتی خارج از خانه است .

کودکان می توانند بالارفتن، جست و خیز کردن، پریدن و ... را در خارج از خانه بسیار بیشتر و لذت بخش تر از زمانی که در داخل خانه  هستند، انجام دهند (در داخل خانه معمولاً با اعتراض مواجه می شوند.)

بنابراین، به مکان های امن بازی در فضای باز بروید و کودک خود را تشویق به بازی با توپ، دوچرخه و سایر فعالیت بدنی مناسب سن خود کرده و خودتان نیز بر فعالیت های او نظارت داشته باشید. می توانید با او توپ بازی کنید، توپ را پنهان کنید و یا یک بازی دنبال کردنی و تعقیب و گریز انجام دهید .

اگر خسته هستید و حوصله‌ی رفتن به زمین بازی، پارک یا محوطه‌ی بازی را ندارید، می توانید به ساحل دریاچه بروید تا با کودکتان دنبال پیدا کردن گنج بگردید یا در طبیعت پیاده روی کنید و موجودات متفاوت را شناسایی کنید. همچنین می توانید در شب به جستجوی ستاره ها در آسمان بپردازید .

پنج راهکار برای اینکه کودکتان فعالیت بدنی داشته باشد - قسمت اول                                     

1- بازی و سرو صدا کردن :

وقتی که هوا بارانی است بیرون آمدن با کودک منجر به مریض شدن کودک و کج خلقی شما می گردد. پس در چنین مواقعی بهتر است در منزل بمانید و تفریحاتی مانند رقص و موسیقی که برای بچه ها جذاب است را انجام دهید . این نکته را هموراه به خاطر بسپاریم که فعالیت بدنی و ورزش کردن باید برای کودکان جذاب و همراه با بازی و سرگرمی باشد.


3- با همدیگر ورزش کردن:

شما حتماً می دانید نحوه ی صحبت کردن شما تأثیر زیادی بر نحوه صحبت فرزندتان دارد و همین طور آنچه که می خورید بر عادت های غذایی کودکتان تأثیر می گذارد. برناردت می گوید: همین امر را می توان برای ورزش  و فعالیت بدنی مناسب برای کودک در نظر گرفت، یعنی  تناسب اندام و سطح فعالیت بدنی و فیزیکی فعلی فرزند شما تا حد زیادی تحت تأثیر چگونگی صرف وقت شما و فعالیت های شما قرار می گیرد .

بنابراین تا جایی که می توانید به کتابخانه یا کتابفروشی بروید، کتاب بخرید یا بخوانید. هنگام رفتن به فروشگاه به جای ماشین، پیاده بروید. اگر کودک شما هنوز کوچک است و خسته می شود می توانید او را در کالسکه بگذارید .

در حالی که شما در خانه تمرین یوگا می‌کنید، با گذاشتن یک موسیقی از کودکتان بخواهید تمرین رقص بکند و به شما بپیوندد. بهتر است که فعالیت بدنی و تفریحات  را خانوادگی انجام می دهید، مانند استخر رفتن، پیاده رفتن به جای استفاده از ماشین و .....

ترجمه اختصاصی از وب سایت باکودک

منبع: baby center


تقویت حواس پنج گانه کودک از طریق بازی

• چرا از ورزش کودکان نباید غافل شد؟

1908 | 3 خرداد 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.