برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

خواص زردآلو و طرز تهیه پوره آن

بر طبق طب سنتی زردآلو دارای طبیعتی سرد و تر می باشد و در صورتی که نوع شیرین آن استفاده شود گرم تر خواهد بود. زردآلو ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و به دلیل دارا بودن قند طبیعی راحت هضم می شود.

بر طبق طب سنتی زردآلو دارای طبیعتی سرد و تر می باشد و در صورتی که نوع شیرین آن استفاده شود گرم تر خواهد بود. زردآلو ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و به دلیل دارا بودن قند طبیعی راحت هضم می شود.

این میوه سرشار از ویتامین های A ،C  و گروه B و مواد معدنی ،کلسیم،منیزیم،فسفر،پتاسیم ،گوگرد،سدیم و مقادیر کمی مس،آهن و روی است. زردآلو خاصیت آرام بخشی و شادی آوری دارد. همچنین برای درد مفاصل و رماتیسم بسیار مفید است.

در تابستان میوه تازه و در زمستان می توان از برگه زردآلو استفاده کرد،برگه این میوه دارای ویتامین D است که برای رشد استخوان ها و دندانهای کودکان بسیار مفید است.

                                  خواص زردآلو و طرز تهیه پوره آن

با خوردن زردآلو به جنگ پیری بروید!

این میوه فصل تابستان دارای فلوئور است که از پوسیدگی دندانها جلوگیری میکند.آنتی اکسیدان بالایی دارد، بنابراین از انوع سرطانها به خصوص ریه و لوزالمعده و نیز پیری زودرس جلوگیری میکند.

زردآلو در صورتی که رسیده باشد به دلیل دارا بودن ویتامین های گروهB   در درمان بیماریهای عصبی ،بی خوابی و خستگی بسیار مفید است. کسانی که کارهای فکری زیادی دارند حتما از این میوه در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنند. زرد آلو همچنین سرشار از ویتامین A است که به رشد کودکان و تقویت بینایی آنها کمک می کند. همان طور که می دانیم بتاکاروتن از پوست دربرابر اشعه ماورای بنفش محافظت میکند .در سبزی ها هویج  و در میوه ها زردآلو بالاترین میزان بتاکاروتن را دارا هستند. مادران شیرده میتوانند برای افزایش میزان شیر خود از این میوه پرخاصیت تابستان بخورند.

هسته زردآلو:

مغز هسته زردآلو دارای ترکیبی به نام آمیگدالین ( که به نام‌های لائتریل و ویتامین B17 نیز شناخته می‌شود) است. این ماده در مغز هسته میوه‌های دیگر مانند سیب و پشن فروت نیز یافت می‌شود. آمیگدالین ممکن است ترکیبی کشنده برای سلول‌های سرطانی باشد و به مهار رشد سلول‌های سرطانی کمک کند، اما با دوز مشخص شده . به طور کلی، مصرف ۶ تا ۱۰ مغز هسته زردآلو در روز شامل یک تا سه مغز در هر وعده توصیه شده است.

مصرف مغز هسته زردآلو بیش از مقدار مجاز خطرناک است زیرا آمیگدالین موجود در آن ممکن است به سیانید تبدیل شود و می‌دانیم که سیانید برای انسان مرگبار است. 

 طرز تهیه پوره زردآلو:

زردآلوی بدون هسته را خرد کرده با مقدار کمی آب بخارپز میکنیم تا کاملا نرم شود سپس از صافی رد می کنیم و دوباره روی شعله قرار داده به تدریج شکر و کمی گلاب اضافه می کنیم میزان شکر بستگی به شیرینی این میوه دارد. این پوره یک میان وعده بسیار مقوی و مناسب برای کودکان به شمار می رود.

                                    خواص زردآلو و طرز تهیه پوره آن

طرز تهیه نکتار زردآلو:

  برای تهیه نکتار آن، مقداری زردآلوی رسیده و سالم را در مخلوط کن ریخته سپس کمی آب، یخ و شکر به آن اضافه کرده و آنها را مخلوط نمایید. با این مخلوط خنک و خوشمزه می توان از گرمازدگی خود در فصل تابستان جلوگیری کنید.


 

 

 

4127 | 6 خرداد 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.