برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

آیا داشتن دوست خیالی برای کودکان طبیعی است؟

اگر به دنیای کودک خود راه پیدا کنید و دوست خیالی اش را بپذیرد، کودکتان بیشتر شما را دوست خواهد داشت. پس اجازه دهید کودکتان از بودن با دوست خود لذت ببرد. احتمالاً این حالت تا 5 سالگی، از کودک شما دور می شود

نگران نباشید!

پاتریشیا هندرسون شیم، مربی کودکان می گوید : نگران نباشید. نه تنها داشتن دوست خیالی طبیعی است بلکه بسیار خلاقانــه است. ایـن گونه تصورات باعث می شود خلاقیت کودک شما به طرز شگفت انگیزی تقویت شود. به عبارت دیگر کودک شما به همراه دوست خیالی خود در پی جستجو و کشف دنیای پیرامون است .

قدرت تشخیص خوب از بد با دوست خیالی

دوستان خیالی سبب می شوند، کودک شما دوستان خوب را از دوستان بد تشخیص دهد. به عنوان مثال ممکن است فرزند شما دوست خود را برای هر اشتباه سرزنش کند و بگوید : جین شیر را ریخت یا جین کتاب های من را از قفسه ها پرت کرد. در این صورت اگر دوستش این اشتباه را بپذیرد به او در نظافت محل کمک می کند و این سبب می شود کودک شما به آرامی قوانین خانه را یاد بگیرد .

مزاحم کودک خود نشوید!

وقتی که کودکتان در حال فکر کردن به دوست خیالی خود است سعی نکنید مزاحمش شوید. به عبارت بهتر با او مخالفت نکنید. مثلاً به او نگویید عزیزم به دوستت فکر نکن. شما نباید کودک خود را به دلیل گفتگو یا ملاقات با یک دوست خیالی سرزنش کنید یا مورد تمسخر قرار دهید .

 اگر به دنیای کودک خود راه پیدا کنید و دوست خیالی اش را بپذیرد، کودکتان بیشتر شما را دوست خواهد داشت. پس اجازه دهید کودکتان از بودن با دوست خود لذت ببرد. احتمالاً این حالت تا 5 سالگی، از کودک شما دور می شود.

                                                                          آیا داشتن دوست خیالی برای کودکان طبیعی است؟

دوست خیالی معمولا تا 10 سالگی مهمان خانه ی شماست!

کودکان در رشد فکری مراحل گوناگونی را پشت سر می گذارند که یکی از این مراحل داشتن دوست خیالی است و این روند کاملا طبیعی است.  معمولا داشتن یک همراه خیالی برای کودک از 3 سالگی شروع و تا 10 سالگی ادامه خواهد داشت و پس از آن کودک این مرحله رشد را نیز پشت سر می گذارد.

توجه و دقت به گفت و گوهای کودک با دوست خیالی‌ اش بسیار مهم است . والدین و مربیان کودک می‌توانند با دقت دراین مکالمات به احساسات کودک خود پی ببرند، زیرا کودکان در بسیاری از موقعیتها احساسات خود را از زبان دوست خیالی خود بیان می کنند. . اگر کودک شما بعد از سن 10 سالگی نیز همچنان  با دوست خیالی خود سر می کند،  وقت آن است که از یک روانشناس و یا مشاور کمک بگیرید، زیرا ممکن است مشکلات هوشی و یا اعتماد به نفس داشته باشد.

ترجمه اختصاصی از وب سایت باکودک

منبع: babycenter.com


2275 | 21 اردیبهشت 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.