برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

روشهای موثر در افزایش شیر مادر

به جرات می توان گفت اولین و اصلی ترین دغدغه هر مادر پس از تولد نوزادش تغذیه با شیر مادر است.نوع و کیفیت مواد غذایی مورد استفاده توسط مادر در طول دوره بعد از زایمان نه تنها در روند بهبودی خود مادر موثر می باشد بلکه به طور مستقیم بر مقدار و کیفیت شیر مادر تاثیر گذار خواهد بود.

به جرات می توان گفت اولین و اصلی ترین دغدغه هر مادر پس از تولد نوزادش تغذیه با شیر مادر است.مادران به خصوص پس از تولد اولین فرزندشان با این پرسش مواجه هستند که مصرف چه مواد غذایی باعث افزایش شیر مادر میشود.

نوع و کیفیت مواد غذایی مورد استفاده توسط مادر در طول دوره بعد از زایمان نه تنها در روند بهبودی خود مادر موثر می باشد بلکه به طور مستقیم بر مقدار و کیفیت شیر مادر تاثیر گذار خواهد بود.

در این مقاله به تعدادی از مواد غذایی موثر در افزایش شیر مادر اشاره خواهیم نمود.

                                      مواد غذایی مفید در افزایش شیر مادر

مواد غذایی موثر در افزایش شیر مادر:

1- بلغور جو دوسر: این ماده غذایی بسیار انرژی زا بوده و به دلیل فیبر بالا قابل هضم می باشد. یک کاسه جوی دو سر یک صبحانه کامل برای مادر شیرده  و در افزایش شیر مادر بسیار موثر خواهد بود.

2- هویج: یک لیوان آب هویج به خصوص در وعده صبح و یا همراه با ناهار تاثیر شگفت انگیزی در افزایش شیر مادر خواهد داشت. هویج دارای مقادیر فراوانی ویتامین A  بوده  که این ماده مکمل شیر دهی می باشد.

3- برگ ریحان: ریحان جزو سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان است.ایـن سبزی سطح ایمنی بدن مـادر و در نتیجه نوزاد را بالا می برد. همچنین بسیار آرام بخش    می باشد.

4- زیره: مصرف این دانه مقوی سبب افزایش شیر مادر می شود . البته نباید در مصرف آن زیاده روی نمود. می توانید زیره را به همراه شیر یا ماست مصرف نمایید.

5- کنجد: کنجد منبع بسیار غنی از کلسیم است. مصرف این ماده همراه با شیر یا ماست و یا افزودن پودر آن به سوپ و یا سالاد در دوران شیردهی کمک موثری به بهبود کیفیت و افزایش شیر مادر می کند.

6- شیر گاو: روزانه حداقل 2 تا 3 لیوان شیر گاو باید در رژیم غذایی مادر شیرده گنجانده شود.شیر گاو دارای مقادیر بسیار بالای کلسیم می باشد.

7- بادام: بادام سرشار از امگا 3 و ویتامین E است امگا 3 سبب افزایش هورمون شیر دهی می شود. مصرف شیر بادام تاثیر بیشتری خواهد داشت.

8- شنبلیله: یکی از بهترین و موثرترین سبزیجات در دوران شیر دهی شنبلیله است. می توانید شنبلیله را به صورت دم نوش میل نمایید.

                           مواد غذایی مفید در افزایش شیر مادر

علاوه بر مصرف مواد غذایی با کیفیت و مناسب،پرهیز از قرار گیری در محیط های تنش زا، استراحت کافی و مصرف آب و مایعات از عوامل موثر دیگر در افزایش شیر مادر و نیز بالا رفتن کیفیت آن می باشد.

هر مادر شیرده باید حداقل 500 کالری بیش تر از دوران غیر شیر دهی در روز کالری دریافت کند که طبیعتا اگر این میزان تامین نشود به طور مستقیم در میزان و کیفیت شیر مادر تاثیر خواهد گذاشت.




شیر بادام و خواص بی نظیر آن

بخور نخورهای ماه اول بارداری


2142 | 17 اردیبهشت 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.