برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

آیا آسم کودکان قابل درمان است؟

هیچ درمان کاملی برای آسم کودکان وجود ندارد، با این حال بعضی از نوزادان مبتلا به آسم فقط زمانی خس خس می کنند که دچار سرماخوردگی شده باشند یا عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی طی مدت زمانی پیشرفت کند. در کل، این گونه به نظر می رسد که آسم یک وضعیت مادام العمر است، ولی با رشد کودکتان تعداد و شدت علائم ممکن است تغییر کند

چگونه آسم کودکان را معالجه کنیم؟

اگر نوزاد شما مبتلا به آسم باشد، باید با دکترش همکاری کنید تا استراتژی مناسبی جهت نحوه برخورد باحمله های آسمی داشته باشید. ابتدا بفهمید چه چیزی باعث حمله شده است، سپس تمام تلاشتان را انجام دهید تا کودکتان از این عوامل دور بماند. بعضی از کودکان فقط زمانی دچار حمله می-شوند که مثلاً سرماخوردگی داشته باشند، یا وقتی که در تماس با یک ماده حساسیت زا باشند یا توسط دود سیگار تحریک شوند .

توقف یک حمله آسمی

پزشک شما احتمالاً یک یا چند دارو برای کودکتان تجویز می کند. دارو های که تحت عنوان تسکین دهنده های سریع یا استنشاق نجات بخش تجویز می شود برای توقف حمله آسمی به کار می رود. این دارو ها اسپاسم های مجرای تنفسی را کاهش می دهد و تنفس را راحت تر می کند.

                             

                                            آیا آسم کودکان قابل درمان است؟

جلوگیری از یک حمله آسمی در آسم کودکان

داروهایی تحت عنوان کنترل کننده، برای جلوگیری از حمله های آسمی در آسم کودکان مورد استفاده قرار می گیرند. این داروها شامل استروئید استنشاقی است که التهاب و ورم را کاهش می دهد و از خس خس کردن نفس نوزادان جلوگیری می کند.

اگر کنترل آسم کودکان بسیار مشکل باشد، ممکن است پزشک شما را به یک متخصص آسم ارجاع دهد .

برای جلوگیری از پیشروی آسم کودکان چه کاری می توانم انجام دهم؟

اگر آسم کودکان ژنتیکی باشد، هیچ روشی برای درمان کامل آن وجود ندارد. تا زمانی که به صورت مداوم علائمی از قبیل خس خس کردن و سرفه های طولانی، نمایان نشود شما نمی توانید بفهمید که آیا کودک شما آسمی هست یا خیر. اگر راهکارهای زیر را مورد توجه قرار دهید قادر خواهید بود از شدت علائم بکاهید یا اینکه می توانید شروع آن را تا زمانی که بزرگتر شد (و ریه هایش بزرگتر و قویتر شدند)، به تأخیر بیاندازید .

1- محدود کردن مواجهه با گرد و غبار یکی از مهمترین روشهای جلوگیری از پیشروی آسم کودکان است. تشک کودک خود را با پارچه ای نفوذ ناپذیر بپوشانید، موکت و اسباب بازی های پلاستیکی را از اتاق جمع آوری کنید، از پرده های معمولی به جای پرده های پارچه ای سنگین استفاده کنید و محل خواب کودکتان را هفته ای یک بار کاملا پاکیزه نمایید.

 -2کودک خود را از دود سیگار دور نگه دارید. دود سیگار به عنوان یک ماده حساسیت زا شناخته نمی شود ولی ریه ها را ملتهب و آسم کودکان را تشدید میکند .

 -3تماس او را با آلودگی هوا محدود کنید. آلودگی هوا از قبیل اوزون می تواند ریه ها را تحریک  کرده و باعث شود در کودکان با سیستم تنفسی حساس، مشکلات تنفسی رخ دهد. روزنامه های محلی یا رادیو را برای اطلاع از وضعیت کیفیت هوا چک کنید و زمانی که هوا آلوده است و کیفیت خوبی ندارد، کودک خود را داخل خانه نگه دارید .

 - 4برای جلوگیری از پیشروی آسم کودکان از بخاری و اجاق هیزمی پرهیز کنید. با اینکه گرما ،آرامش به همراه می آورد ولی دود آن ممکن است سیستم تنفسی کودکتان را تحریک کند .

5 - اگر کودک شما به حیوان خانگی تان حساسیت دارد، تا حد امکان آن را بیرون از خانه نگه دارید.

6 - کپک های خانه را از بین ببرید. در هنگام آشپزی و استحمام، از فن استفاده کنید یا پنجره را باز کنید. به عنوان مثال، از تهویه یا مرطوب کننده هوا برای نگه داشتن رطوبت بین 35 تا 50 درصد، استفاده کنید. نشتی ها را تعمیر کنید، زیرا موجب رشد کپک پشت دیوارها و زیرِ زمین می شوند. همچنین با استفاده از آب و صابون سطح های کپک زده شده را تمیز کنید. لباس های خیس و سطوح مرطوب را هرچه سریع تر خشک کنید تا از رشد کپک و درنتیجه افزایش خطر پیشروی آسم کودکان جلوگیری شود .


                                                     آیا آسم کودکان قابل درمان است؟

آیا آسم کودکان قابل درمان است؟

هیچ درمان کاملی برای آسم کودکان وجود ندارد، با این حال بعضی از نوزادان مبتلا به آسم فقط زمانی خس خس می کنند که دچار سرماخوردگی شده باشند یا عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی طی مدت زمانی پیشرفت کند. در کل، این گونه به نظر می رسد که آسم یک وضعیت مادام العمر است، ولی با رشد کودکتان تعداد و شدت علائم ممکن است تغییر کند .

پیگیری پزشکی و درمان مناسب، سبب می شود کودک هنگام بازی کردن، دویدن، شنا کردن و ...، آسم خود را مدیریت کند. بیشتر کودکان مبتلا به آسم فردی بالغ و در کمال صحت و سلامت خواهند شد .

آسم می تواند هم برای شما و هم برای کودکتان ترسناک باشد. ولی به یاد داشته باشید، شما تنها نیستید. از اینکه بفهمید چند خانواده با آسم درگیر هستند متعجب خواهید شد.

ترجمه اختصاصی در وب سایت باکودک از :

http://www.babycenter.com





آسم کودکان و عوامل بروز آن
• دلیل عمده تغییر رنگ دندان کودک

1495 | 16 اردیبهشت 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.