برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

پیشگیری از ابتلای نوزاد به اوتیسم در دوران بارداری

مطالعات اخیرحاکی از این باور است که با داشتن رژیم غذاای مناسب و رعایت یک سری نکات میتوان از تولد نوزاد مبتلا به اوتیسم پیشگیری کرد.

مطالعات اخیر بر روی 45000 کودک و بررسی رژیم غذایی مادران آنها حاکی از این باور است که در صورتی که مادران باردار در دوران بارداری خود از اسید فولیک و یا ویتامینهایی که حاوی اسید فولیک هستند استفاده نماید از میزان خطر تولد نوزاد مبتلا به اوتیسم تا 73 درصد کاسته خواهد شد.

دختران و بانوان جوانی که قصد دارند در آینده طعم شیرین مادری را بچشند باید از سالهای کودکی و جوانی نسبت به  آماده سازی بدن خود اقدام نمایند.

                                        پیشگیری از ابتلای نوزاد به اوتیسم در دوران بارداری

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد که در صورتی که بانوان در رژیم غذایی روزانه خود از مقادیر کافی سبزیجات و میوه های تازه،آجیل،لبنیات،پروتئین های گیاهی و حیوانی کم چرب،شکلات تلخ،روغن زیتون،دم نوش های گیاهی مانند چای سبز،قارچ  استفاده نمایند، به مقدار کافی آب بنوشند و از مکمل هایی که توسط پزشکان تجویز می شود استفاده نمایند کمتر در معرض به دنیا آوردن نوزاد مبتلا به اوتیسم خواهند بود.

رعایت کردن این رژیم غذایی فقط شامل مادرانی که قصد باردارشدن درآینده نزدیک را دارند نبوده بلکه دختران و بانوان جوان نیز باید اهمیت فراوانی برای سلامت و تغذیه خود قایل باشند تا ریسک به دنیای آوردن نوزاد مبتلا به اوتیسم را کاهش دهند.

عوامل به وجود آورنده نوزاد مبتلا به اوتیسم:

عوامل گوناگونی در ابتلا به بیماری اوتیسم نقش دارند از جمله : ژنتیک ، سبک زندگی ،عوامل مختلف محیطی، تغدیه مادر،میزان آلودگی هو  و استرس

مصرف زیاد جیوه در دوران بارداری یکی از عوامل احتمال تولد نوزاد مبتلا به اوتیسم است . به همین دلیل مادران باردار باید تا حد امکان از پر کردن دندان در دوران بارداری خوداری نموده و نیز از مصرف ماهی هایی که احتمال آلودگی آنها با جیوه زیاد است خودداری نمایند.

همچنین مادران باردار باید قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر چون رایانه ،تلفن همراه را به حداقل رسانده تا از ابتلای جنین به اوتیسم جلوگیری نمایند.

                                          


ویتامین ها و املاح مورد نیاز برای جلوگیری از تولد نوزاد مبتلا به اوتیسم:

اسید فولیک: اسید فولیک ویتامین B  محلول در آب بوده که از مبتلا شدن جنین به نقص های مادرزادی که اکثر آنها در 28 روز اول بارداری رخ می دهد جلوگیری می کند.

ید : این ماده نقش به سزایی در بهبود عملکرد غده تیروید بدن بانوان دارد و کمبود آن باعث کندی رشد در جنین،معلولیت شدید ذهنی،ناشنوایی و حتی سقط جنین و یا تولد نوزاد زود رس شود .

آهن : مادران باردار در معرض خطر ابتلا به کم خونی هستند، مصرف آهن باعث میشود  اکسیژن و مواد خوراکی از راه جفت به جنین بهتر منتقل شده  و جنین رشد بهتری داشته باشد .

زنان بارداری که از مکمل های آهن در دوران بارداری خود استفاده کرده اند ، احتمال ابتلا نوزاد به اوتیسم تا حد بسیار چشمگیری کم شده است .

بررسی های تخصصی نشان میدهندکه در مادران باردار با سن بالای ۳۵ سال که کمبود آهن داشته اند ، میزان بروز اوتیسم در فرزند آنها ۵ برابر بیشتر بوده است .

 

 نکته پایانی :متاسفانه بیماری اوتیسم ادر حال حاضر راه حل درمانی ندارد و کودک مبتلا به اوتیسم در برقراری ارتباط با سایرین با مشکلات عدیده ای روبرو است. این افراد در یادگیری، صحبت کردن و داشتن یک زندگی مستقل با مشکل مواجه بوده و  نیاز به مراقبت همیشگی دارند .


 
• روابط پدر و مادر پس از تولد کودک
• رشد کودک تابعی از روابط عاطفی اوست

1935 | 10 اردیبهشت 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.