برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

از چه زمانی میتوان به کودکان آجیل داد؟

در نوروز مصرف آجیل در اکثر خانواده ها روند افزایشی پیدا می کند و والدین نگران این موضوع هستند که مصرف زیاد آجیل برای کودکان میتواند مضر باشد و موجب آسیب به دستگاه گوارشی و دیگر اندام های کودک شود یا خیر؟

در نوروز مصرف آجیل در اکثر خانواده ها روند افزایشی پیدا می کند و والدین نگران این موضوع هستند که مصرف زیاد آجیل برای کودکان میتواند مضر باشد و موجب آسیب به دستگاه گوارشی و دیگر اندام های کودک شود یا خیر؟

سوالات بسیار زیادی در این زمینه مطرح است که تلاش شده در این مطلب موارد مهم توضیح داده شود.

همه ما می دانیم که آجیل یکی از مواد مغذی و مناسب برای بدن محسوب می شود و مصرف آن همواره توسط پزشکان توصیه شده است. این میوه های خشک حاوی مواد معدنی، آنتی اکسیدان، ویتامین های مفید و اسید چرب بوده و قرار دادن آن در برنامه غذایی روزانه کودک و مصرف اندازه آن می تواند بسیار مفید واقع شود . مصرف آجیل تاثیر فراوانی در افزایش انرژی و رشد اندام های مختلف به ویژه مغز کودک دارد. بنابراین سعی کنید علاوه بر روزهای عید در سایر مواقع سال نیز آنها را در برنامه غذایی کودک و حتی خودتان قرار دهید تا از فواید مهم آن بهره مند شوید .

 

از چه زمانی میتوان به کودکان آجیل داد؟                                            

سوال بسیاری از مادرها این است که کودک تا 6 ماهگی فقط باید شیر مادر را مصرف کند و پس از آن نیز تا سن یک سالگی باید در کنار شیر مادر غذاهای محدودی را میل نماید پس

زمان مناسب برای آجیل دادن به کودک چه زمانی است؟

همان طور که گفته شد توصیه می شود که تا یک سالگی آجیل به کودک داده نشود و پس از آن نیز با توجه به توانایی خوردن کودک به اندازه کافی در اختیار او قرار داده شود. نکته مهم این است که تا سن سه سالگی معمولا کودک توانایی خوردن این مواد را کمتر دارد و به همین دلیل سعی کنید آجیل را به صورت پودر شده همراه با دیگر مواد غذایی مانند حریره به کودک دهید.
                          
                                                 

آجیل های مناسب برای کودکان کدامند؟

از بادام، پسته، فندق ، گردو و دانه کنجد می توان به عنوان آجیلهای مناسب برای کودکان نام برد و همان طور که گفته شد می توان این خشکبار را بعد از آسیاب کردن به صورت پودر با هم مخلوط کرد و در اختیار کودک قرار داد .

در نوروز و دید و بازدیدهای مرسوم که ظروف آجیل جلوی میهمان قرار می گیرد متاسفانه در بسیاری مواقع در خوردن آن افراط می شود و این عمل برای افراد بزرگ و کودکان مضر است . خشکبار نیز مانند دیگر مواد غذایی باید به اندازه مصرف شود و مصرف زیاد آن موجب مشکلات گوارشی و افزایش چربی بدن و اضافه وزن خواهد شد .

یکی دیگر از نکات مهم که باید در نظر گرفته شود استفاده از آجیل خام است. سعی کنید برای کودکان خود آجیل خام و بدون نمک تهیه کنید و کودک خود را به مصرف این نوع خشکبار عادت دهید زیرا نمک موجود در آنها بسیار مضر بوده و باعث مشکلات زیادی در کودک و افراد بزرگ تر می شود.


1592 | 4 شهریور 1398
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.

مطالب مرتبط