برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

چرا از ورزش کودکان نباید غافل شد؟

در ورزش کودکان برنامه ریزی طوری باید صورت گیرد تا همه ابعاد وجود یک کودک را دربرگیرد.به عبارت بهتر ،همان قدر که جسم او را قوی و نیرومند می سازد فکر و روحیه اش را نیز سلامتی ببخشد. برنامه ورزشی باید مطابق سن هرکودک طرح ریزی شده و....

ورزش کودکان یکی از موثرترین عوامل تامین بهداشت و سلامت روانی آنها بوده و در مراحل مختلف زندگی کودک قابل اجراست. والدین دوست دارند  فرزندانی نیرومند، خوش اخلاق و سالم و شاداب داشته باشند. بی شک رشد و نمو عضلات،استخوانها و تکامل سیستم عصبی مرکزی کودک ، ارتباطی نزدیک با فعالیتهای حرکتی او دارد. به طوریکه عدم فعالیت مناسب بدنی موجب به تعویق افتادن تکامل روانی و جسمانی کودک شده در حالیکه ورزش کودکان موجب میشود که خون بیشتری به اعضای مختلف بدن رسیده، اکسیژن و موادغذایی بیشتری جذب سلولها شود که این امر خود سبب رشد و تکامل کودک میشود.بازی و ورزش کودکان موجب افزایش اشتهای آنها شده و مقاومت بدن در مقابل بیماریهای گوناگون را نیز افزایش می دهد.

افزایش اعتماد به نفس با ورزش :

در  ورزش کودکان برنامه ریزی طوری باید صورت گیرد تا همه ابعاد وجود یک کودک را دربرگیرد.به عبارت بهتر ،همان قدر که جسم او را قوی و نیرومند می سازد فکر و روحیه اش را نیز سلامتی ببخشد. برنامه ورزشی باید مطابق سن هرکودک طرح ریزی شده و با کارهایی که او دوست دارد همراه باشد.فعالیتها باید در حدود قدرت و توانایی کودک بوده ، به نحوی که او قادر به اجرای آنها باشد.انجام ورزش مناسب سبب افزایش اعتماد به نفس در کودک میشود.

جهت انجام فعالیتهای مناسب و ورزش کودکان می توانید به تدریج او را ازمحیط  محدود و بسته خانه خارج کرده و به کودک این امکان را بدهید که در محیطی بزرگتر به جست و خیز و حرکت ادامه دهد.

بهتر است در محیط مهدکودک نیز ورزش کودکان جزیی از برنامه روزانه آنها باشد.برای رسیدن به این منظور حرکاتی برای کودکان طراحی و برنامه ریزی شده است که با نظارت مربی آنها میتوانند آن حرکات را انجام دهند که  قطعا در سلامتی و رشد کمی و کیفی کودک بسیار موثر خواهد بود.

مواردی که مربیان و والدین از طریق ورزش کودکان به آنها می آموزند:

1-      احترام گذاشتن به دیگران

2-      فراگیری کار گروهی و همکاری در گروه از طریق ورزش کودکان

3-      ایجاد روحیه ورزشکاری در کودک

4-      تمرین رفتار مودبانه و عاقلانه

5-      کمک به کودکان در کنترل یاس و پذیرش باخت

6-      همکاری جایگزین رقابت شده و کودکان یاد میگیرند  موفقیت فقط برنده شدن نیست

7-      یادگیری و تمرین قوانین درهنگام ورزش کردن

8-      پذیرش راهنمایی و آموزشهای مربی

9-      احساس رضایت از خود

10-  تجربه لذت و رضایت پس از کسب موفقیت

11-  رشد عضلانی و رسیدن به تناسب اندام

12-  شناسایی و کنار آمدن با احساسات خاص ازقبیل خشم،شادی ،غم و...

13-  شناسایی الگوهای حرکتی بنیادی و در نهایت آگاهی از بدن

در مقاله بعدی به چگونگی انجام حرکات بدنی ،تمرینات مناسب برای ورزش کودکان و تقویت مهارتهای حرکتی کودکان در گروه سنی 5-6 سال خواهیم پرداخت.



پنج راهکار برای اینکه کودکتان فعالیت بدنی داشته باشد - قسمت اول

پنج راهکار برای اینکه کودکتان فعالیت بدنی داشته باشد. - قسمت دوم


1971 | 3 خرداد 1397
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.