برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

تکنیک هایی برای کمک به انتخاب لباس کودک

لباسها بخشی از تصور انسان نسبت به خودش را تشكیل می دهند و همچنین بخشی از تصویری هستند كه انسان از خودش به دنیا نمایش می دهد
لباس ها بخشی از تصور انسان نسبت به خودش را تشکیل میدهد.

معمولا والدین از احساسات شدید كودكان خردسال خود (حتی كودكان 3 یا 4 ساله) پیرامون لباسهایی كه می پوشند و نیز نحوه انتخاب لباس کودک خود شگفت زده می شوند. این مساله صرفا به رشد درك و احساسات كودك نسبت به لباسها مربوط نمی شود، بلكه به رشد درك و احساسات او در مورد خودش نیز ارتباط دارد. لباسها بخشی از تصور انسان نسبت به خودش را تشكیل می دهند و همچنین بخشی از تصویری هستند كه انسان از خودش به دنیا نمایش می دهد. كودك شما دوست دارد چه كسی باشد یا دوست دارد كه امروز دیگران در مورد او چه فكری بكنند؟ و اگر گروهی از كودكان وجود دارند كه در زندگی او مهم هستند، او می خواهد چگونه و با چه قیافه ای بین آنها ظاهر شود؟

به او حق انتخاب بدهید!

كودك شما هنوز آنقدر رشد نكرده است كه بتواند در  هنگام خرید لباس تصمیم گیری نماید؛ اما مسلما آنقدر بزرگ شده است كه حق داشته باشد در این باره حرف بزند و یا نظر بدهد. چرا باید لباس کودک و ظاهر او مطابق سلیقه فرد دیگری انتخاب شده باشد؟

 در هر زمان سعی كنید دو یا سه دست لباس كه برای آن موقعیت مناسب بوده و برای شما نیز قابل قبول باشند به او پیشنهاد بدهید و به او اجازه بدهید كه با آزادی كامل از بین آنها انتخاب كند. سعی كنید او را واقعا آزاد بگذارید؛ اگر هر دو دست لباس واقعا مناسب هستند نباید انتخاب او (مثلا پیراهن مخملی قرمزرنگ با شلوار نارنجی) را رد كنید .

روز را با جنگ و دعوا بر سر انتخاب لباس کودک شروع نکنید!

جنگ و دعوا سر لباس کودک می تواند اولین مشكل شما در آغاز روز باشد. شاید بهتر باشد كه شب قبل و پیش از خواب مجموعه ای از لباس کودک را برای انتخاب در اختیار كودك خود قرار دهید. اگر كودك شما دوست ندارد كه انتخابهایش برای لباس بسیار محدود باشند می توانید همه لباسهای فصلی یا لباسهایی را كه تنها برای مراسم خاصی مناسب هستند از دسترس او دور كنید تا او بتواند با آزادی كامل از بین لباسهای باقیمانده انتخاب كند. شاید در برخی مواقع به لباسهای مختلف و متعدد نیازی نباشد و تنها چند لباس هم برای كودك شما كفایت كنند: او ممكن است از یك یونیفورم شخصی برای روزهای هفته استفاده كند و دو دامن و جوراب شلواری یا پیراهن را نیز به طور متناوب انتخاب كند .

در انتخاب لباس کودک دقت کنید  !

هرچند شما لباس کودک و انتخاب آنها را مدیریت می كنید اما اطمینان حاصل كنید كه استفاده از این لباسها نیز تا حد امكان برای كودك شما آسان باشد. به جای استفاده از زیپهای داخلی كه استفاده از آنها بسیار مشكل است دكمه ها و قلابهایی را انتخاب كنید كه او بتواند به تنهایی آنها را باز و بسته كند. حتی الامكان به جای دامنها و شلوارهای زیپ دار، از لباسهایی كه كمر آنها كشی است استفاده كنید (مگر اینكه كودك شما با اصرار بخواهد كه دامن، شلوارك یا شلوار زیپ دار به او بدهید)؛ و همچنین كفشهای چسبی (به جای كفشهای بنددار) بخرید. موارد اضافی و خسته كننده از قبیل دستكش یا كلاه را تا حد امكان كاهش دهید و در صورت ضرورت این موارد را به لباس او بدوزید كه گُم نشوند


1923 | 7 آذر 1396
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.