برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

خواص آناناس برای کودکان

برخلاف عقاید عامه مردم، مصرف کمپوت آناناس تاثیری در بهبود جراحات پس از عمل نخواهد داشت و میوه‌های تازه مناسبترین خوراكی برای كمك به بهبود بیماران هستند.

خواص آناناس:

آناناس حاوی کلسیم ، فسفر ، آهن ، ویتامین آ ، ویتامین های گروه ب ، ویتامین ث و کاروتن و پتاسیم است.آناناس حاوی درصد بالایی آب و فیبر است. وجود فیبر و آب در آناناس آن را به عنوان درمانی موثر برای یبوست تبدیل میکند.

به دلیل دارا بودن ویتامین ث ،خواص آناناس در زمان سرماخوردگی کمتر از پرتقال نیست. آناناس یک مزیت اضافه نیز داراست زیرا حاوی ماده ای به نام (( برومیلین)) بوده که باعث کاهش مخاط و کم شدن شدت سرفه و بهبود آن میشود.

آناناس به دلیل دارا بودن کلسیم ، فسفر و ویتامین ث باعث استحکام استخوان ها می شود.

یکی از خواص مهم آناناس کمک به ساخت استخوان هایی سالم است. زیرا غنی از منیزیم بوده و همانطور که می دانیم برای ساخت استخوان ها و ارتباط بافت ها ضروری است. نوشیدن یک فنجان آب آناناس چیزی حدود 73 درصد منیزیم مورد نیاز روزانه بدن را تامین میکند.

دانشمندان از برومیلین به عنوان عنصر تازه ای یاد میکنند که در آناناس پیدا کرده اند و در برابر سرطان بسیار مقاوم است و حتی به عنوان داروی تازه ای برای مبارزه با این بیماری به شمار می رود.

به دلیل وجود بتاکاروتن در آناناس مصرف آن را برای پوست تجویز میکنند.زیرا وجود ویتامین C به همراه بتاکاروتن باعث افزایش ساخت کلاژن و الاستین ( بافت پوست) شده و خون رسانی به این بافت را افزایش میدهد. این قضیه به خصوص در افرادی که در دوران نقاهت پس از جراحی به سر می برند بسیار حائز اهمیت است.

مصرف آناناس در کودکان، زنان باردار و مادران شیرده:

از آنجایی که آناناس موجب بروز انقباضاتی در رحم و دهانه رحم می‌شوند، در دوران بارداری بهتر است با مشورت پزشک و به مقدار مشخص مصرف شود. علاوه بر دوران بارداری، توصیه می شود زنان در دوران شیردهی نیز از مصرف آناناس بپرهیزند. میوه و آب آناناس برای کودکان و بچه‌های زیر ۶ سال توصیه نمی‌شود به خاطر اینکه مخاط گوارشی آن‌ها با اثرات آنزیم بروملین سازگاری ندارد. میوه نرسیده آناناس می‌تواند منجر به سقط جنین شود.

مصرف کمپوت آناناس به جای میوه تازه:

برخلاف عقاید عامه مردم، مصرف کمپوت آناناس تاثیری در بهبود جراحات پس از عمل نخواهد داشت و میوه‌های تازه مناسبترین خوراكی برای كمك به بهبود بیماران هستند.

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران در این باره گفت: از آنجا که محصولات کنسرو شده دارای مواد نگهدارنده هستند و در ترکیبات آنها از مواد افزودنی استفاده شده است نمی‌توانند خواص میوه‌های تازه را دارا باشند. همچنین آناناس دارای بسیاری مواد غذایی مناسب از جمله ویتامین C است که با مدت زمان طولانی طی شده از تهیه آن و حرارت ناشی از پخت آن، این مواد از بین می‌روند.

2683 | 28 تیر 1396
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.