برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

آیا موز باعث یبوست در کودکان میشود

کودکان موز را دوست دارند زیرا شیرینی طبیعی دارد هرچه این میوه رسیده تر باشد شیرین تر خواهد بود.اما آیا موز باعث ایجاد یبوست در کودکان می شود

این باور غلط وجود دارد که موز سبب ایجاد یبوست در کودکان میشود در صورتی که، موز رسیده حاوی پکتین، فیبر محلول است که همه چیز را از طریق دستگاه گوارش به حرکت وا می‌دارد و از یبوست جلوگیری می‌کند. البته به یاد داشته باشید که موز کال دقیقا تاثیر معکوس داشته  و موجب یبوست می شود.

موز و خواص بی نظیر آن:

در زمانی که کودک شما دوره نقاهت خود را پس از اسهال طی می‌کند، موز می‌تواند در جایگزین الکترولیت‌های از دست رفته مفید باشد.
خوردن موز، پرتقال و آب پرتقال در سالهای اولیه زندگی کودک ، احتمال ابتلای او به سرطان خون در کودکی را کاهش میدهد. هم‌ چنین فیبر موجود در موز به کاهش خطر سرطان روده بزرگ کمک می‌کند. موز برای استخوان و دندان‌ها نیز مفید است، زیرا مصرف آن کلسیم بدن را تامین می‌کند.
موز برای کودکان به عنوان غذای اصلی شناخته می‌شود. جدا از خاصیت مقوی بودنش، موز رسیده به آسانی قابل هضم است و راحت برای مصرف آماده می‌شود. به دلیل وجود آهن،موز خون ساز است.
 
به دلیل وجود فسفر در موز براي هوش و حافظه كودكان و نوجوانان بسيار مفيد است. از نظر ارزش غذایی موز با گوشت برابری می کند فقط فاقد مواد چربی و کلسیم می‌باشد. موز  ویتامین A ، ویتامین  B6، ویتامین  C، کلسیم، منیزیم، آهن و روی مورد نیاز کودکان را تا حد زیادی فراهم می‌کند.

موز سرشار از انرژی است:
موز سرشار از انرژی است و به دلیل اینکه بچه‌ها در سن رشد به انرژی بیشتری نیاز دارند، انتخاب مناسبی میباشد. پتاسیم موجود در موز در تولید انرژی دخیل است پس بچه‌ها به خصوص اگر دچار اسهال یا استفراغ باشند، به این ماده معدنی نیاز بیشتری خواهند داشت. در صورت کمبود پتاسیم، بچه احساس خستگی و خواب آلودگی می‌کند و یبوست و ضعف عضلانی از نشانه‌های کمبود آن است. پس یک روز در میان در میان انواع میوه‌‌هایی که به فرزندتان می‌دهید، موز را نیز بگنجانید.

دسر موز میان وعده مناسب برای کودکان:
مواد لازم:
موز: یک عدد
شیر: یک لیتر
زرده تخم مرغ: یک عدد
شکر: 1.5 لیوان
وانیل : به میزان لازم
آرد نشاسته : 4 قاشق غذاخوری
طرزتهیه:
تمامی مواد فوق را در مخلوط کن ریخته و مخلوط می کنیم ،سپس روی گاز به قوام می آورده در ظرف مورد نظر ریخته و در یخچال قرار می دهیم تا آماده شود.میتوان در 3 رنگ سفید،زعفرانی و کاکایویی نیز تهیه کرد و یا اینکه بعد از بسته شدن یک لایه ژله نیز روی آن بریزیم و دوباره در یخچال قرار دهیم.

12279 | 15 اسفند 1395
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.