برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

چرا زیر چشم فرزندم کبود است

اگر زیر چشم کودک شما کبود است علل مختلفی را میتواند داشته باشد:

ژنتیک: یکی از دلایل سیاهی دور چشم کودک  ژنتیک است. احتمالا در افراد خانواده کودک هم سیاهی دور چشم  دیده میشود.

سینوزیت: سینوزیت باعث سیاهی زیر چشم کودک میشود.

کم خونی یا مشکلات کلیوییکی از مواردی که اغلب باعث نگرانی والدین کودک می گردد این است که سیاهی دور چشم را به کم خونی یا اختلالات کلیوی در طفل نسبت می دهند.

اگزما:کبودی زیر چشم ممکن است در اثر اگزما باشد که پوست را به خارش می آورد.مالش، پوست دور چشم را آزرده کرده و ممکنست باعث شکنندگی مویرگهای خونی خیلی ریز پوست شود و پوست دور چشم را کبودتر کند.

کمبود ویتامین: گاه کمبود ویتامین K  وB6  و اسید فولیک موجب سیاهی دور چشم کودک میشود. که این کمبود با آزمایش خون مشخص میگردد.

کمبود خواب: کمبود خواب,تماشای زیاد تلویزیون و بازی زیاد کامپیوتری نیز میتواند باعث سیاهی دور چشم کودک شود.

آلرژیهای فصلی: میتوان گفت که اصلی ترین دلیل کبودی زیر چشم کودکان ابتلا به آلرژیهای فصلی یا تب یونجه است. 

 پر خونی عروق ناحیه دور چشم باعث سیاهی دور چشم میشود. پر خونی گاه به علت ابتلای کودک به آلرژیهای فصلی بخصوص تب یونجه میباشد که علی رغم فصلی بودن آلرژی اغلب در تمام طول سال وجود دارد و این سیاهی بعنوان علامت غروب آلرژی خوانده میشود.

از دیگر علائم دیگر تب یونچه جز سیاهی دور چشم، وجود چین های اضافه ناحیه پلک تحتانی، آبریزشهای مداوم بینی و چشم ها ,سرفه  خشک شبانه، با خارش چشم و بینی و بیقراری در طول شب  و جا به جا شدن در رختخواب  است. در مواردی صحبت کردن در خواب و گریز از مکانهای گرم و تمایل به خوابیدن در نواحی سردتر اطاق نظیر موزاییک و کناره های اطاق در آنها دیده میشود. این بیماری علاوه بر سیاهی دور چشم، منجر به گرفتگی بینی، خروپف و خوابیدن با دهان باز نیز میشود که به زیبایی چهره و سلامت دندان کودک آسیب میزند.

به علاوه ابتلا کودک به بیماری تب یونجه می تواند سبب عصبانیت پرخاشگری و بی اشتهایی او در طول روز گردد و حتی به آفت تحصیلی او بیانجامد.

با تشخیص به موقع و درمان مناسب کودک میتوان جلوی عوارض بالقوه مشروحه فوق را گرفت ولی اغلب موارد کبودی های زیر چشم تا مدتها باقی خواهد ماند.

چند روش ساده جهت درمان سیاهی دور چشم:

  • نوشیدن آب به میزان کافی
  • خواب شبانه کافی
  • شناسایی عوامل آلرزی زا
  • استفاده ازبرشهای  خیار جهت درمان
  • کاهش میزان نمک مصرفی
  • استفاده از کرمهای حاوی ویتامین A ,K
1756 | 3 اسفند 1395
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.