برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

کودکان نیمه دومی چه خصوصیاتی دارند

پاییز هزار رنگ
متولدان پاییز، دوران بارداری گرمی را پشت سر گذاشته‌اند که مادر در آن حداقل ویار (به دلیل سرمای زمستان) و حداکثر آفتاب و تحرک را می‌توانسته داشته باشد. از طرفی آن‌ها اولین نیمه دومی‌ها هستند و ماه‌های ابتدای تولدشان همراه با نور کم و تنوع غذایی کم مادر است. از نظر طول عمر، متولدان پاییز بعد از تابستانی‌ها بیشترین طول عمر را دارند. کودکانی که در پاییز به دنیا می‌آیند، در 4 ماه اول زندگی وزن‌گیری کمتری نسبت به متولدان فصل‌های دیگر دارند. احتمالا کم‌نوری و تنوع غذایی کم برای دوران شیردهی مادر، دلایل این موضوع هستند. پاییزی‌ها معمولا در بزرگسالی آدم‌های شادتری هستند و کمتر دچار افسردگی می‌شوند. احتمالا دلیل آن هماهنگ شدن نوزاد با شرایط سخت در 6 ماهه اول تولد است.
متولدان پاییز اولین دوره نیمه دومی‌ها هستند و در نتیجه در دبستان از تمام هم‌کلاسی‌های‌شان بزرگ‌ترند. این موضوع از طرفی موجب تقویت اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود، به طوری که در دبستان، معمولا سرگروه‌ها و بچه‌های سرآمد از نظر فعالیت‌های گروهی، متولدان پاییز هستند. از طرف دیگر ممکن است بزرگ‌تر بودن این بچه‌ها موجب افت درسی آن‌ها به دلیل بی‌انگیزگی ناشی از اختلاف سنی با دیگران شود.
 بچه‌های سرمای زمستان
آخرین متولدان سال، کوچک‌ترین‌های‌شان هستند. وقتی حرف سن و سال باشد، تا آخر عمر مجبورند توضیح بدهند که با تحویل سال، آن‌ها یک سال بزرگ نمی‌شوند و باید تا آخر سال صبر کنند. همیشه کادوی تولد لباس زمستانی می‌گیرند و احتمالا حسابی گرمایی می‌شوند.کودکانی که در زمستان متولد شده‌اند، اواخر دوران بارداری مادر را در فصل‌های سرد سال تجربه کرده‌اند که در آن مادر از نور کافی خورشید محروم بوده است و به همین دلیل احتمال ابتلای آن‌ها به آسم، اوتیسم و حتی ام‌اس بیشتر از بقیه است.
کودکان متولد زمستان در برابر اسکیزوفرنی و آلرژی حساسیت بیشتری دارند. یک تحقیق گسترده در آمریکا نشان می‌دهد متولدان زمستان، استعدادهای تحصیلی کمتری از خودشان نشان می‌دهند و در آینده درآمد کمتری هم خواهند داشت.
مادران کم‌سن و سال بچه‌های‌شان را بیشتر در زمستان به دنیا می‌آورند، برعکس مادران مسن‌تر بچه‌های‌شان در تابستان به دنیا می‌آیند.برای نوزادان متولد زمستان لازم نیست کاپشن بگیرید. یک ساک حمل گرم یا کریر که روی آن پتو بیندازید، کافی است. به هر حال نوزاد در ماه‌های اول تولد خیلی هم بیرون برده نمی‌شود. به جایش می‌توانید برای ماه‌های بعدی لباس‌های عید خوبی بخرید.
پسرتان اگر در زمستان به دنیا آمده باشد، کمترین مهلت را برای اعزام به سربازی دارد، چون باید با همه متولدان همان سال به سربازی برود.


 

3281 | 26 دی 1395
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.