برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

کودکان نیمه اولی چه خصوصیاتی دارند

خیلی از ما هستیم که طالع‌بینی‌ها و پیش‌بینی‌ها در مورد زندگی آدم‌ ها را قبول نداریم. این که ماه یا سال تولد بتواند تاثیری کاملا تعیین کننده روی زندگی ما داشته باشد، قطعا درست به نظر نمی‌رسد، اما نمی‌شود هم منکر تاثیر ماه‌های ابتدای زندگی روی باقی زندگی شد.

بهاری باش!
 مادران متولدین بهار، دوران بارداری سختی را پشت سر گذاشته‌اند. تابستان ،تشدید ویار و تهوع، پاییز و آفتاب کم و بالاخره زمستان و محدودیت در تحرک و این روزها آلودگی هوا مانع دریافت بعضی از مواد لازم در جنین می‌شود. با وجود این بعد از تولد، این نوزادان بیشتر از دیگران می‌توانند از نور خورشید و گرمای هوا استفاده کنند. به جز این، متولدین بهار به خاطر قرار گرفتن در ابتدای سال، چند نکته مثبت و منفی قانونی و سنی هم دارند.
بیشترین متولدین مربوط به فصل بهار هستند.

احتمالا دلیل آن را باید در پاییز جست‌ و جو کرد که بیشترین آمار شروع بارداری را دارد! متولدین بهار بزرگ‌ ترین متولدین سال هستند. برخلاف نیمه دومی‌ ها هر جا که قرار باشد سنشان را بگویند، لازم نیست توضیح بدهند که هنوز به آن سن نرسیده‌اند و کوچک‌تر از آنی هستند که به نظر می‌آید. به این ترتیب به راحتی می‌توانند سن‌شان را با عدد سال توضیح بدهند.
مادران نوزادان متولد بهار تا مدتی مشکلی برای پوشاندن لباس گرم به کودک ندارند. می‌توانید با خیال راحت لباس سبک تن نوزادتان کنید و از گرمای تابستان و بهار لذت ببرید. تا رسیدن پاییز و زمستان هم کودک‌تان آن قدر بزرگ شده که بشود برایش لباس گرم خرید.

6 ماهگی تا یک سالگی کودکان متولد بهار، در پاییز و زمستان می‌گذرد، بنابراین آنها تنوع غذایی کمتری را در ابتدای سن غذای تکمیلی نسبت به متولدین پاییز دارند. این موضوع می‌تواند ذائقه این کودکان را از ابتدا محدود کند و در آینده نیز بد غذاتر از بقیه باشند.
گرم مثل تابستان!
تابستانی‌ ها هم آمار بالایی در میان متولدین دارند. خوبی‌ شان این است که مادر در اواخر بارداری از هوای خوب و نور کافی بهره می‌ برد و کودک پس از تولد هم نور زیادی را دریافت می‌کند. از طرفی تابستان فصل آلودگی‌ های میکروبی و گوارشی است که خطر ابتلا به این بیماری‌ ها را بدجوری زیاد می‌کند. تابستانی‌ ها آخرین شانس برای نیمه اولی شدن هستند. متولدین تابستان بیشتر با احتمال افسردگی فصلی در پاییز و زمستان مواجهند. آنها به خاطر قرار گرفتن در معرض نور و آفتاب زیاد در ابتدای تولد و تشکیل سیستم عصبی بر اساس آن به گرما عادت کرده‌اند و احتمالا در آینده مشکل بیشتری با فصل‌ های سرد خواهند داشت.
متولدین تابستان احتمال بیشتری دارد که به قد بلندتر و تن سالم‌تری برسند.

دریافت نور و گرمای کافی در 3 ماهه اول تولد، موجب می‌شود استخوان‌ بندی بهتری در این کودکان شکل بگیرد. ضمن این که مادرشان هم 3 ماه آخر بارداری را در بهار گذرانده و به نور و هوای خوب دسترسی داشته است.متولدین تابستان در معرض اختلالات گوارشی هستند. هم در 3 ماهه اول که گرما می‌تواند موجب آلودگی‌ های گوارشی شود و هم در یک سالگی که کودک تازه به سن غذا خوردن رسیده، احتمال ابتلا به بیماری‌های شایع تابستان مثل اسهال خیلی زیاد است و ابتلا به این بیماری‌ها در کودکی می‌تواند سیستم گوارشی را ضعیف کند.
 تابستانی‌ها آخرین شانس نیمه اولی شدن هستند، بنابراین در مدرسه از همه کوچک‌تر هستند. به همین دلیل اغلب در سال‌های ابتدای دبستان دچار افت تحصیلی می‌شوند و توانایی کمتری در دوست‌یابی خواهند داشت. این مشکل در دوره راهنمایی و دبیرستان حل خواهد شد.

فصل پاییز ادامه دارد......

 

3764 | 20 دی 1395
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.