برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

همه چیز در مورد روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای مزه ی شیرین و رایحه ای فوق العاده و ملایم می باشد. این روغن را از میوه ی نارگیل رسیده به صورت مرطوب یا خشک استخراج می کنند. فواید روغن نارگیل برای کودک:روغن نارگیل به عنوان سالم ترین روغن خوراکی دنیا، شناخته شده است.با وجو اینکه به خاطر درصد چربی بالا اشباع شده اش را بد می دانند، تحقیقات جدید نشان می دهد که اسید های چرب روغن نارگیل و خواص ضد میکروبی روغن نارگیل در واقع این روغن را به یک انتخاب سالم و عالی تبدیل کرده است.

روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل دارای مزه ی شیرین و رایحه ای فوق العاده و ملایم می باشد. این روغن را از میوه ی نارگیل رسیده به صورت مرطوب یا خشک استخراج می کنند.

فواید روغن نارگیل برای کودک:روغن نارگیل به عنوان سالم ترین روغن خوراکی دنیا، شناخته شده است.با وجو اینکه به خاطر درصد چربی بالا اشباع شده اش را بد می دانند،  تحقیقات جدید نشان می دهد که اسید های چرب روغن نارگیل و خواص ضد میکروبی روغن نارگیل در واقع این روغن را به یک انتخاب سالم و عالی تبدیل کرده است.

خواص کم آلرژیک بودن ، خواص تغذیه ای و طعم ملایم روغن نارگیل، باعث شده این روغن یکی از بهترین انتخاب ها در تهیه غذای نوزاد و کودک باشد و خواص مرطوب کنندگی روغن نارگیل و خاصیت ضد التهابی روغن نارگیل، این روغن را بهترین انتخاب به منظور محافظت از پوست کودک و نوزاد شما می باشد.

فواید روغن نارگیل برای غذای کودک

درصد آلرژی زا بودن نارگیل در مقایسه با سایر میوه ها بسیار پایین است و همین خاصیت باعث شده تا نارگیل و روغن نارگیل بهترین انتخاب برای غذای کودک باشد. نارگیل دارای لوریک اسید میباشد که این اسید در شیر مادر نیز یافت می شود که باعث افزایش قابلیت هضم در کودکان می شود و همچنین بالا برنده ایمنی کودک نیز هست.

علاوه بر این، اضافه کردن روغن نارگیل به سبزیجاتی مانند هویج،کدو حلوایی، اسفناج و کدو سبز که دارای درصد بالای ویتامین های قابل حل در چربی مانند ویتامین A,D و E هستند باعث جذب بالای این مواد مغذی در بدن کودک می شوند.

 هر زمانی که دکتر به شما بگوید که کودک شما می تواند غذا و مواد جامد بخورد، شما می توانید مقدار کمی از روغن نارگیل شیرین نشده و یا شیر نارگیل را در غذای کودک خود اضافه کنید. اما مانند هر غذای دیگر، اگر متوجه شدید استفاده از هرگونه محصول نارگیل و میوه و روغن آن با کودک شما ناسازگار است دیگر از آن استفاده نکنید. برای استفاده از روغن نارگیل برای کودک خود باید در تهیه پوره حبوبات و یا هر پوره و سوپ دیگر، به جای شیر و یا آب روغن نارگیل اضافه کنید.

 

استفاده روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده برای کودک

روغن نارگیل، که منبع غنی چربی های سالم و ویتامین هاست، می تواند به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل کند.در ضمن یک نکته بسیار مهم در استفاده از روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده وجود دارد آن هم اینکه روغن نارگیل عاری از هرگونه مواد شیمیایی برای نرمی و عطر و بو می باشد که این مواد به معمولا در کرم های مرطوب کننده وجود دارد.

 شما می توانید بعد از حمام کردن کودکتان از روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده برای مرطوب کردن بدن کودکتان استفاده کنید.بعد از مرطوب کردن بدن کودکتان با روغن نارگیل می توانید کودکتان را با روغنی که روی بدنش مانده ماساژ دهید.مطالعات زیادی نشان داده است که ماساژ کودک با روغن طبیعی باعث خواب بهتر کودک و افزایش وزن مناسب کودک می شود.


درمانی برای کرادل کپ

بعضی از نوزادان نورس از کرادل کپ یا پوسته ریزی سر رنج می برند.این شرایط هرچند بی ضرر است، اما پدر و مادر معمولا دچار نگرانی می شوند و در صدد از بین ردن هرچه زودتر این شرایط برای نوزادشان هستند.استفاده از روغن نارگیل راه بسیار خوبی برای از بین بردن هرچه زودتر کرادل کپ در نوزاد می باشد. خاصیت ضد میکروبی روغن نارگیل به کاهش التهاب پوست نوزاد دلبند شما کمک خواهد کرد و مرطوب کنندگی روغن نارگیل باعث نرمی و رطوبت این قسمت سر نوزاد شما می شود و حات پوسته پوسته سر نوزاد را کم میکند و رفته رفته از بین می برد.

روغن نارگیل را روی پوست سر نوزاد خود بمالید و 15 دقیقه صبر کنید سپس به ارامی با سک برس لطیف نوزاد یا مسواک نرم پوسته پوسته ها را از پوست نوزادتان جدا کنید. بعد از استفاده از روغن می توانید با شامپویی نرم مخصوص نوزاد پوست سر نوزاد را بشویید تا پوسته ها کم تر و پوست سر از خشکی خارج شود.

روغن نارگیل برای التیام جای پوشک روی پوست کودک شما

بهترین راه برای رفع حساسیت و قرمزی جای پوشک روی پوست کودک و نوزاد استفاده از روغن نارگیل است.چرب بودن روغن نارگیل به حفظ رطوبت و نرمی پوست کودک کمک میکند، ویتامین های روغن نارگیل به جذب مواد مغذی برای پوست کودک مفید است و خاصیت ضد میکروبی آن پوست کودک را در مقابل عفونت و مریضی پوستی حفظ می کند.برای رفع جای قرمز پوشک، بعد از تعویض پوشک روغن نارگیل خالص را روی پوست تمیز و شسته شده ی کودک خود بمالید.


منبع: سایت دلگرم




2943 | 8 آبان 1395
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.