برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

هفت معجون گیاهی اشتها آور برای تپل شدن کودک

زنجبیل:
شاید بچه ها نتواند طعم تند و تیز زنجبیل را در حالت عادی تحمل کنند اما دادن یک فنجان دمنوش زنجبیل به کودک نیم ساعت قبل از غذا اشتهایشان را کاملا باز میکند.
ترب کوهی:
از خانواده شب بوهاست و اشتها را باز می کند. برای این کار باید یک قاشق مرباخوری از آن را قبل از غذا به فرزندتان بدهید.
آلوئه ورا:
اغلب بچه ها این میوه خوش عطر و طعم را میپسندند و جالب است که بعد از خوردن آن تازه اشتهایشان برای بیشتر خوردن باز میشود.
لیموترش:
کدام بچه ای است که از خوردن یک لیموناد طبیعی تگری بدش بیاید؟! لیموترش اشتهای کودک را تنظیم و گرسنگی را تحریک میکند.
رزماری:
دقت کردید که بچه ها چقدر از عطر و طعم غذاهای ایتالیایی خوششان می آید؟ وجود ادویه ای مثل رزماری با عطر و طعم خاصی که به غذاها میدهد بی دلیل نیست! رزماری هم اشتها آور است و هم ضد عفونت!!
ترخون:
ترخون را در غذاهای حاوی گوشت و مرغ بریزید و از معجزه اش در افزایش اشتهای فرزندتان لذت ببرید. ترخون همچنین در مبارزه با انگل های روده ای هم موثر است.

آویشن:
 آویشن هم در رفع برونشیت موثر است و هم اشتها را بیشتر میکند. آویشن همچنین روی، پتاسیم و آهن هم دارد.
با کودک بدغذا چه کنم؟
احساسات‌ تان را نمایش‌ ندهید!
اگر کودک‌تان با بدغذایی کلافه‌ تان کرده، تمام تلاشتان را برای پنهان کردن احساسات به خرج دهید! بچه‌ ها گاهی به‌ دنبال کوچک‌ ترین نشانه‌ای از خشم شما هستند تا مطمئن شوند کارشان آزارتان می دهد. درست از زمان پیدا کردن این نقطه ضعف است که یاد می گیرند هر وقت قصد انتقام گرفتن از شما یا باج گرفتن را داشتند، با بدغذایی کلافه‌ تان کنند و به هدف خود برسند. اگر عصبانیت و خشم یا حتی استیصال و ناامیدی را به کودک‌ تان نشان دهید، وارد بازی دو طرفه‌ای با او خواهید شد که به کلافگی بیشترتان می‌انجامد. بدین ترتیب میز غذا به میدان جنگ مادر و کودک بدل خواهد شد.
در مقابل کودک درباره غذا نخوردن او صحبت نکنید!
شاید شما دلتان بخواهد نگرانی خود را از غذا نخوردن دختر یا پسر کوچکتان ابراز و با دیگران مشورت کنید، اما مراقب باشید که خودش این حرفها و اظهارنظرها را نشنود. وقتی شما در یک جمع خانوادگی از غذا نخوردن فرزندتان حرف می زنید، او احساس می کند مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل احساس رضایت می کند؛ بنابراین به غذا نخوردن ادامه میدهد تا توجه بیشتری جلب کند.
اجازه دهید سر سفره بماند حتی اگر غذا نمیخورد!
لزومی ندارد کودک را به غذا خوردن مجبور کنید، اما از او بخواهید که کنار شما سر میز یا سفر بنشیند. به او بگویید هر وقت غذا خوردنش تمام شد و دیگر میلی به غذا نداشت به شما اطلاع دهد تا بشقابش را بردارید. حضور کودک سر میز یا سفره غذا در کنار اعضای خانواده، بدون اینکه برای غذا خوردن تحت فشار باشد، در ایجاد عادات غذایی سالم مفیداست. در ضمن به این موضوع توجه کنید که فرزندتان در چه زمانی گرسنه تر است تا بتوانید زمان خوردن شام یا ناهار را با نیازهای او تنظیم کنید.

بازی کنید!
بچه ها از بازی کردن لذت میبرند حتی اگر موضوع بازی، غذا باشد. از کودک بخواهید چشمهایش را بیندد و کمی از هر ماده غذایی را توی دهانش قرار دهید تا بتواند نوع آن را از روی طعمش حدس بزند. میتوانید در این بازی از غذاهایی که او دوست ندارد استفاده کنید.
6015 | 25 خرداد 1395
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.