برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

معجون سرلاکی میان وعده ای مغذی

معجون سرلاکی یک میان وعده مقوی و راحت برای کودکان است که می تواند جایگزین غذاهای آماده صنعتی شود.
طرز تهیه معجون سرلاکی برای کودکان 8 ماه به بالا:
 1 قاشق غذاخوري آرد برنج را با 1 عدد زرده تخم مرغ داخل قابلمه کوچکی بریزید و خوب هم بزنید. سپس 2 تا 3 عدد بیسکوئیت مادر یا بیسکوئیت پتی بور را خرد کنید و داخل این مخلوط بریزید. اجازه بدهید بیسکوئیت داخل مخلوط خیس بخورد.خودتان هم با پشت قاشق بیسکوئیت را له کنید و حسابی با مواد دیگر مخلوط کنید. حالا 1 فنجان آب را اضافه کنید و مواد داخل قابلمه را روی شعله بگذارید. به اندازه نوک قاشق، کره به مواد اضافه کنید مواد را مرتب هم بزنید تا زرده تخم مرغ و آرد برنج در آب خوب بپزد.  10 -15 دقیقه بعد معجون ما آماده است. حالا مواد را از روی شعله بردارید و یک پیمانه شیر خشک به مواد اضافه کنید و هم بزنید. به خاطر وجود کره و بیسکوئیت این معجون عطر خوبی خواهد داشت.
نكته:
1- شیر خشک نباید حرارت مستقیم بخورد و دما ببیند. پس شیر خشک را بعد از برداشتن مواد از روی شعله به مواد اضافه کنید.
2-  دادن غذاهای مصنوعی (با نامهای تجاری متنوع مانند سرلاک و ...) را توصیه نمیکنیم زیرا به اعتقاد بسیاری از پزشکان بهتر است ذائقه کودک از همان ابتدای کودکی به مواد غذایی طبیعی عادت کند. این غذاها بهترست فقط در شرایط اضطراری که امکان پخت غذا نیست مصرف شود (مانند مسافرت).
3-  بجاي كره در اين صبحانه میتوانید از روغن زيتون تصفيه شده بدون بو استفاده كرد. اما مقدار كره يا روغن زيتون بايستي بسيار كم بوده تا موجب بهم ريختن وضع مزاجي کودک نشود.
4 -  میتوانید برای کودکان بالای 1 سال، یک لایه بیسکوئیت خورد شده و کنجد یک لایه میوه (مثل موز و دارچین یا سیب و دارچین) یک لایه معجون سرلاکی و کمی کره بادام زمینی یا شیره خرما یا عسل بریزید و یک لایه خامه با سلیقه تزئین کنید تا هم بهتر بخورند و هم بهتر وزن بگیرند (نکته 4 فقط برای کودکان +1 سال قابل اجراست).
4984 | 4 اسفند 1394
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.