برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

کودکمان را با دست خودمان بدغذا نکنیم

بیشتر اوقات این ما والدین هستیم که با رفتارهای خودمون کودکمون رو به سمت بدغذا بودن و یا به اصطلاح خوش خوراک بودن سوق میدیم.
رفتارهای درست با کودک در هنگام غذا خوردن:
دائماً پیشنهاد دهید.
فقط به خاطر اینکه پنج دفعه آخر حین پختن کدو، دماغش را بالا گرفته، آن را کنار نگذارید. بسیاری از کودکان پس از 10 تا 15 دفعه پختن غذای جدید، آن را امتحان میکنند. زمانی که غذای جدیدی را به او معرفی میکنید، آن را به صورت لقمه‌ های کوچک شروع کرده و زمانی که چیزی جدیدی را پیشنهاد میدهید، حتماً غذایی که دوست دارد را نیز بپزید.
زمان غذا را سرگرم کننده نمایید.
گاهی برخی حقه‌ های کوچک، کودک را به بهتر غذا خوردن تشویق میکنند. برای مثال، میتوانید با قالب‌ های شیرینی، میوه‌ ها را به اشکال بامزه برش بزنید. زمان غذا را به وقت بازی تبدیل کنید تا ببینید "چطور تمامی رنگ‌ ها را میخورند". با صحبت در مورد موضوعات خنده‌ دار کودکتان را خوشحال و شاد نگه‌ دارید.
اجازه دهید کودک در آشپزخانه کمک کند.
کودکانی که در تهیه غذا کمک میکنند، به احتمال بیشتری آن غذا را میخورند. اجازه دهید کودک در پوست کندن نخود فرنگی، پهن کردن خمیر، شستن کاهو یا دیگر کارهای آسان آشپزخانه همکاری کند.
نمونه خوبی باشید.
کودک رفتار بزرگترها را تقلید میکند. آیا برای عادت غذایی که مایلید کودکتان داشته باشد، مثال خوبی هستید؟ غذا خوردن همانند چیزهای دیگر ، جزء تربیت کودک است: کودکتان به شما نگاه میکند، پس به آنها نشان دهید که به حرف‌ های خود عمل میکنید.
رفتار های نادرست با کودک در هنگام غذا خوردن:
غذاهای سریع و آماده زیاد نپزید.
در مقابل وسوسه پختن غذاهای مخصوص برای کودک بدغذای خود مقاومت کنید.
مادران موفق اصول صحیح تغذیه اینست: غذایی که همه خانواده میخورند را به او بدهید، اما حداقل یکی از چیزهایی که او دوست دارد را نیز در سفره قرار دهید. مادران مهربان، بی اشتها غذا نخورید. ذرات غذا را خوب و بد نکنید. کودک آینه رفتار ماست. اگر یکی از افراد خانواده‌ غذا خوب میخورد، او را کنار کودک بد غذا بنشانید.
با دسر به آنها رشوه ندهید .
"اگر همه بروکلی‌ات را بخوری، به تو بستنی میدهم". این کار را نکنید. رشوه دادن کوته‌ بینی و شلیک به خود است. این کار به کودکتان یاد میدهد که برای رفتارها، بیش از غذا ارزش قائل شود و از طریق غذا شما را خشنود کند. توجه او را از دسر برگردانده و از آن به عنوان جایزه استفاده نکنید.
 مذاکره نکنید.
بر سر غذا با کودکتان چانه نزنید. غذا را جلوی کود‌ک بگذارید و او را رها کنید چه آن را بخورد و چه نخورد. به او اجازه دهید تا گرسنگی خود را دنبال کند. کودک را اجبار نکنید.
باور کنید گنجایش معده کودک به اندازه ما نیست .
مامانهای مهربون غذا خوردن وظیفه است جایزه ندارد.
3504 | 13 بهمن 1394
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.