برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

بازی های مناسب کودکان کودک ۱۵ تا ۱۸ ماهه

اسباب‌ بازي‌ هاي سبک و چرخ‌ دار که کودک قادر به هل دادن آن است اسباب بازی فوق العاده اي براي ايجاد اعتماد به نفس در کودکان است.

افزایش اعتماد به نفس در کودکان با بازی:

اسباب‌ بازي‌ هاي سبک و چرخ‌ داري را که کودک قادر به هل دادن آن است در اختيارش قرار دهيد. کودک وقتي مي‌بيند که مي‌تواند جسمي‌ را جابه جا کند، احساس قدرت و توانايي مي‌ کند. اين بازي روش فوق العاده اي براي ايجاد اعتماد به نفس در کودکان نوپا است.
تقویت حس لامسه کودکان با بازی:
چند شيء که جنس‌هاي گوناگوني دارند را کنار کودک بگذاريد و دست کودک را روي آنها بکشيد. سعي کنيد اجناس را طوري انتخاب کنيد که بعضي از آنها نرم و برخي سفت باشند. براي مثال، يک قابلمه کوچک يا يک ليوان را لمس کنيد و بگوييد: «به به ببين چه سفته» و يک پارچه نرم يا عروسک پشمالوي نرم را لمس کنيد و بگوييد: «به‌به، چه نرمه»... اين بازي براي تقويت حس لامسه کودک مفيد است.
کودک را روي زمين بنشانيد و خودتان نيز کمي ‌دورتر روبه روي او بنشينيد و توپ را به سوي او بغلتانيد. او را تشويق کنيد که همين کار را تکرار کند. حوصله به خرج دهيد، توقع نداشته باشيد که با يک بار انجام دادن هر کاري او بتواند آن را به درستي انجام دهد. هر کار تازه‌اي را بايد چند بار انجام دهيد تا کودک بتواند آن را ياد بگيرد.

تقویت مهارتهای شنیداری و کلامی  در کودکان با بازی:
کتاب خواندن بازي مناسب و آموزنده‌اي برای کودکان 15 تا 18 ماه است. در اين سن، کودکان به کتاب‌هايي علاقه دارند که حاوي تصاوير بچه‌هايي است که در حال انجام کارهاي آشنا مانند غذا خوردن، دويدن و خنديدن باشند. براي افزايش علاقه فرزندتان به کتاب، نام او را به جاي نام کودک داستان بگذاريد. کتاب خواندن قدرت تخيل کودک را تحريک مي‌کند و مهارت‌هاي شنيداري و مهارتهای زباني او را تکامل مي‌بخشد.
اگر اين امکان برايتان وجود دارد و شرايط جوي نيز مناسب است، کودک را همراه خود به پارک ببريد تا با محيط بيرون از خانه نيز آشنا شود. کودک در اين سن به حيوانات کوچکي که در اطرافش مي‌بيند مانند سگ و گربه و کلاغ و گنجشک توجه خاصي نشان مي‌دهد. اگر اين حيوانات را در خيابان يا پارک ديديد، به آنها اشاره کنيد و نام‌شان را بگوييد. خواهيد ديد که به زودي با ديدن هر حيواني، حتي اگر شما حواستان نباشد، آن را نشان مي‌دهد وسعي مي‌کند که نام آن را بيان کند.
 همراه با کودک کنار آينه بايستيد و بگذاريد خودش را در حال انجام کارهاي گوناگون ببيند. خودتان نيز مي‌توانيد شکلک در آوريد، دندان‌هايتان را نشان دهيد، بخنديد تا او بتواند شما را با تصويرتان در آينه مقايسه کند. به او چيزي بدهيد که بخورد و خودش را در حال جويدن تماشا کند.

 

5652 | 22 خرداد 1395
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.