برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

آشنایی با بازیهای بی سر و صدای آپارتمانی 2

شاید برای شما هم مانند بسیاری از پدران و مادران جوان سؤالاتی وجود داشته باشد. از جمله این که چه بازی هایی با چه شیوه هایی برای کودکان در سنین مختلف مناسب است. در اینجا کودک شما را با انواع بازی های مؤثر در آپارتمان آشنا می کنیم.

شاید دیگر نتوان پدر و مادری را یافت که از اهمیت و نقش بازی در رشد شخصیت و پرورش هوش و عواطف کودکان بی خبر باشند! اما امروزه متأسفانه به دلیل مشغله های زیاد والدین و نیز فضاهای محدود زندگی به ویژه در آپارتمان های کوچک فرصت بازی های متنوع و همراه با شور و هیجان از بسیاری از کودکان سلب شده است، بنابراین والدین باید بتوانند با تلاش و دقت این محرومیت جدی را جبران کنند.

1- بازی تشخیص جهات قابل اجرا از 5 سالگی
هدف: جهت یابی، دقت، تمرکز

این بازی می تواند به شکل انفرادی یا با تشکیل چند گروه 2 نفره انجام شود. در گروه های 2 نفری چشمان یکی بسته می شود و نفر دیگر به عنوان راهنما فقط با دادن علامت چپ، راست، جلو، عقب، زیر، رو، بالا، پایین فرد دیگر را راهنمایی می کند تا شیء مورد نظر را پیدا کند. در شکل انفرادی همه افراد گروه به عنوان راهنمای فرد هستند. در این بازی، زمان مطرح است.
2- بازی تقلید صدای حیوانات قابل اجرا از 3 سالگی
هدف: افزایش دامنه توجه، مهارت های کلامی، رفع خجالت، نشاط

به هریک از کودکان یک شماره می دهیم و به آن ها می گوییم که هر فرد با شنیدن شماره اش باید صدای یک حیوان را تقلید کند مثلا شماره یک صدای جوجه، شماره 2 صدای گربه و… سپس یک شماره انتخاب می شود و فرد باید با شنیدن شماره، صدای حیوان موردنظر را تقلید کند.کسی که شماره اش را فراموش کند یا نتواند به موقع صدای حیوان را تقلید کند بازنده است.
3- بازی نشست و برخاست اجرا از 3 سالگی
هدف: افزایش دقت، سرعت عمل، تحریکات جسمی و مغزی

به کودکان توضیح داده می شود که وقتی می گوییم بنشینید باید بایستید و وقتی می گوییم بایستید باید بنشینید یعنی برعکس حرف گوینده عمل کنید. برنده کسی است که بدون اشتباه به دستورات عمل کند.
4 - بازی کلمه سازی قابل اجرا از 7 سالگی
هدف: آموزش حروف، کلمه سازی با حروف، دقت

از کودکان خواسته می شود که یک شیء را در اتاق پیدا کنند که حرف اول آن مثلا « ب» باشد این بازی را با حروف مختلف اجرا می کنیم و برنده بازی کسی است که موفق به پیدا کردن اشیای بیشتری شده باشد.
5 - بازی با کاغذ قابل اجرا از 3 سالگی

هدف: تقویت مهارت های حرکتی ظریف، دقت، سرعت عمل، تخلیه هیجانی

با کاغذ می توان بازی های گوناگونی به صورت گروهی انجام داد. از کودکان می خواهیم کاغذهای باطله را در مدت زمان تعیین شده پاره کنند. هر کسی کاغذ را به قطعات کوچک تر تقسیم کرد برنده است یا این که از کودکان می خواهیم کاغذهایی را که مقابلشان قرار دارد مچاله و سپس در سبد وسط اتاق پرتاب کنند یا بر روی کاغذ باطله با خودکار یا مداد خط خطی کنند. هر کسی در مدت زمان تعیین شده سطح بیشتری را رنگ کند برنده است.
بازی دیگر، با قیچی و کاغذ است، کودکان باید به وسیله قیچی طرحی را روی کاغذ به شکل مارپیچ، خط صاف یا زیگزاگ برش بزنند.

.6- بازی به فرمان من قابل اجرا از 4 سالگی

هدف: دقت و تمرکز، تحریک حافظه ، تحرک و نشاط

کودکان با اعلام شماره یک روی صندلی می ایستند ، با شماره 2 روی صندلی می نشینند، با شماره 3 راه می روند، با شماره 4 می ایستند و با شماره ۵ روی زمین می نشینند. برنده بازی کسی است که اشتباه های کمتری داشته باشد.

6545 | 6 دی 1394
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.