برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

مراحل پیشرفت نقاشی کودکان

اغلب کودکان و حتی بزرگترها با دیدن کاغذ و ابزار نقاشی به سمت آن می روند و شروع به کشیدن می کنند. کودکان به آفرینش طرح هایی از رنگ علاقه نشان می دهند

کودکان به آفرینش طرح هایی از رنگ علاقه نشان می دهند. اگر چه اولین نقاشی کودکان بیشتر جنبه تقلیدی دارد و بیشتر شامل حرکات بدنی است، اما کم کم خطوط معنا پیدا کرده و به نمادهایی تبدیل می شوند که شاید گفتن آنها به زبان دشوار است.

نقاشی کودکان در 11 ماهگی : کودکان در این سن بدون هدف  خاصی بر روی کاغذ خطوطی کشیده و  همراه با راه رفتن مهارتهای تعادلی را تمرین می کنند.

نقاشی کودکان در 18 ماهگی : خطوط منحنی در نقاشی های کودکان پیدا می شود.این خطوط که بیشتر مارپیچ و حلزونی هستند بدون بلند کردن دست کشیده  میشوند. ( در این سن خطوط زاویه دار باید با بلند کردن دست کشیده شوند)

نقاشی کودکان از 2 سالگی : از سال دوم به بعد با رشد مهارتها خط خطی ها جایشان را به خطوط هدفدار می دهند . کودک می تواند دستش را بلند کند و شکلهای مختلفی را به صورت توالی رسم کند. در 2.5 سالگی کودک می تواند خطوط افقی، عمودی، نقطه چین و دایره رسم کند.

نقاشی کودکان از 3 سالگی : تحقیقات نشان میدهد که در حدود 3 سالگی کودکان در سراسر جهان آدمکی می کشند که از یک دایره و چند خط متصل به آن درست شده است. این طرح ها بر اساس درک کودک از بدن خود کشیده می شوند. هرچه کودک از هوش بالاتری برخوردار باشد آدمک را با جزئیات بیشتری ترسیم می کند.

نقاشی کودکان در 4 سالگی : در این سن کودکان نقاشی هایشان را تفسیر می کنند ولی هنوز نقاشی ها فاقد جزئیات بوده و نسبت در آنها رعایت نمی شود و قسمتهایی که مهمتر است بزرگتر کشیده می شود.

نقاشی کودکان در 5 سالگی : از 5 سالگی به بعد تقریبا همه ی کودکان می توانند آدم یا خانه بکشند. در این سن کودکان آنچه از اشیا می دانند و به نظرشان مهم است را می کشند و تا سن 11 سالگی فقط کیفیت نقاشی ها بهتر میشود.

 

1472 | 9 تیر 1399
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.